Alpinisme Ecrins 2011

Crònica

Vam estar dubtant durant tot el cap de setmana, el nostre objectiu principal era escalar el Cerví, però les últimes nevades i la insegura previsió de la méteo ens van fer canviar d’objectiu i marxar cap al Parc nacional del Ecrins als Alps francesos.

Si ens ho pensem una mica més ni tan sols hi hauríem anat, però,  l’impuls positiu del Jaume va decantar la balança així que el dilluns 25 de juliol ens trobem direcció la Grave en Jaume, el Xavi, el Carles i jo disposats a triunfar.

Arribem a La Grave per la tarda després de 700km veient ploure, aquí per això el temps és una mica millor, però ha nevat a partir dels tres mil metres i no sabem com estarà l’aresta NO del Rateau 3769m, la nostra primera opció, així que anem de seguida a preguntar als guies de La Grave per les condicions. La resposta dels guies va ser: “Hi ha força neu i està més entretingut que de costum” Conclusió, ens divertirem.

Anem a dormir a la Gite Camp Base de l’Eric de Perpigna després d’un bon sopar i ens llevem a l’endemà a les 7:00h per fer material i pujar en el primer telefèric a les 8:30 cap a les Ruillans a 3200m. Pugem per la poc esquerdada glacera però amb un tram ben dret d’uns 40º fins arribar al coll de la Girose on seguim per l’aresta superant passos de IIIº amb els grampons als peus, arribem al cim satisfets i amb bon dia però una mica afectats per l’alçada. Baixem ara ja embolcallats amb l’espessa boira fins al telefèric, son les 16:00h i només pensem en les birres.

Després de la hidratació obligada marxem cap la vall d’Ailefroide, a la coneguda Gite la Blanche de la Karine i el Laurent, fem un bon sopar, com sempre, i a dormir. L’endemà es lleva plovent, fem una visita logística a Argentiere la Besse i amb la calma emprenem l’aproximació cap al refugi de Glacier Blanc, en unes dues hores ja som a lloc i encara plou més. El nostre proper objectiu és  el Dom i la Barre d’Ecrins, dos quatre mils, un facilet però molt llarg i l’altre molt impressionant.

Ens despertem a quarts de 3 del matí, esmorzem pobrement i enfilem per la morrena per accedir a la part intermitja de la glacera, anem a bon ritme i és que les hores de nit passant volant. Quan surten les primeres llums ja estem atrapant als últims alpinistes que surten del refugi d’Ecrins, em trobo una targeta de memòria a la neu, sembla que tinc sort, però acabo perdent la càmera.

Les fortes pendents finals i l’acumulació d’hores ens passen factura i baixem el ritme, estem cansats però animats i disposats a continuar, a les 9:30 del matí arribem a d’alt del cim del Dom a 4015m d’altura, sembla que volen entrar núvols, però es resisteixen, dubtem un moment, però decidim atacar el cim de la Barre de Ecrins de 4101m, pugem molt bé però ens costa baixar i ja som dels pocs que quedem a la muntanya.

El descens és llarg però les emocions viscudes són molt fortes i estem contents, deixem caure un peu davant de l’altre com si res, no ens preguntem pels inconvenients, només revivim els grans moments de gloria de minuts abans.

Un cop al poble, a les Vallouise, ens fotem un entrecot dels de mig kilo per celebrar-ho, hi ha vegades que els plans b també són bons, i pensem en el Cerví per la temporada que bé.